02 Mayıs 2024 Perşembe

Get Adobe Flash player

images
Bir firmayı ayakta tutan nedir?
05.01.2013

 Bir firmayı ayakta tutan nedir?

Bir firmayı ayakta tutan nedir? Sorusunu sorduğumuzda bir çok nedenler sıralana bilir. Bu sıralama öncelik sıralamasına ve sorunun sorulma şekline göre de değişken de olsa sonuçta esas olan bir unsurda bileşilir ve bu unsur hiçbir zamanda değişmez. Firmanın veya firmaların sürekliliği bu unsura kesinlikle dayanır. Tabi iktisatçılara veya işletmecilere göre bu unsurlar bilimsel tezlerle desteklenmekte ve bu destekler örneklene bilmektedir de.

Firmaların var olma şartı nedir. Var olma kriterleri nelerdir.

Firmaları sürekli kılan nedir veya nelerdir.

Firmalar neden faaliyet gösterirler.

Firmaların hedef kitleleri nedir hitap ettikleri kitle veya sektör nedir.

Gibi binlerce soru sorup cevaplaya biliriz veya cevaplamaya çalışa biliriz. Konuyu uzatmanın gereği olmadığını düşünerek. Şuradan başlıyorum. Tabiî ki bir firmanın var olabilmesi öncelikle ticari faaliyete başlaya bilmesi için sermeye gerekmektedir. Bu sermaye ayni veya nakdi olabilir. Ama akli sermaye hepsinden önemlidir. Bu da daha çok sektördeki tecrübeye dayanır sanırım.

Yine firmanın ticari bir faaliyet adresi olması gerekir. Buda illaki bir ikametgah adresi olura ama bazı işler veya iş yerleri için illaki bir sabit adresin olması gerekmez . Çünkü onlar müşterilerinin adresini kendi adresleri kabul eder ve 7/24 saat oradadırlar. Oradaymışçasına hizmet verirler. Bunlar için şirket adresi sembolik adreslerdir. Esas olan hizmet ettikleri müşteri adresleridir. Hata müşterilerinin gönlünde taht kurdukları için bu adresleri hiç değişmez. Bu daha çok sosyal işler ve müşteri odaklı işlerdir. Bu tür firmalara çok fazla örnek şimdilerde vermemiz pek görünmemektedir ama burada ki örneğimiz Sigortacılıktır. Sigortacılıktan kasıt Sigorta şirketlerinin genel merkezden bahsetmiyorum o merkezin acentelerinden bahsediyorum. Çünkü o acenteler merkeze katkıda bulunan cephe savaşçılarıdır. Genel merkez ne kadar iyi olursa olsun iş acentelerde biter demiyorum iddia ediyorum. AMA YİNEDE BİR FİRMAYI NE AYAKTA TUTAR SORUSUNA cevap bulmuş değiliz. Sorumuza aşağıdaki örnekle açıklama getirmeye çalışıp cevabı da kendiliğinden orya koymuş olacağız sanırım.

Müşteri aracını Genel sigortaya, bu firmanın acentesi vasıtasıyla yıllara sair sigortalatmaktadır. Bir gün yaz tatilinde tatil beldelerinin birinde müşterinin aracının camı kırılarak aracı soyulur. Araçla ilgili tutanaklar tutturulur ve firmanın genel merkez numarası aranır. Durum izah edilir. Yabancı olunan şehirdeki genel merkezce verilen camcı firma adresine gidilir.

Camcı firma adresinde müşteri telefonu kullanılarak gerekli görüşmeler yapılır. Çünkü yönlendirilen firma telefon masrafı yapmak istememektedir. Sonuç firmanın takmak istediği cam orijinal cam değildir.

Bu durum camı takacak firmanın olasılığı dışındadır.

Onun için tepki gösterir. Müşteri yapacak bir şey olmadığından ortamda gerilmesin diye buradan ayrılır.

Ancak genel merkezdeki ilgili birim bu durumdan haberdar olmasına karşılık araç sahibini ya da müşteriyi aramaz . Bu durum müşteri tarafından genel merkeze bildirilir. Merkez aracın o haliyle kalmasını ilgili servisten cam gelene kadar beklenilmesini öneriri.

Müşteri bunun bir zaman süreci alacağını bulunduğu tatil beldesinde de yetkili servisin Ankara ve İstanbul’dan camı getirte bileceğini. Bu süreçte kendisinin bu şekilde nasıl hareket edebileceğini sorar. Çünkü çözüm beklemektedir. Tatildedir . ikametgahı dışındadır. Sözleşmesinde kaza ve ya bu gibi durumlarda kendisine araç verileceği hükmü vardır.Ama Maalesef genel merkezdeki ilgili birim tabir caizse kapı duvardır. Hatta bu seçenekler bir yana müşteri peki bu fazla bir masraf değil şimdi buradaki camı taktıralım tatil dönüşünde orijinal camımızı taktıralım der . Genel merkezdeki müdire Han fendi maleseeeeeeeeeef olmaz der. Bu genel merkezin yada Genel Sigortanın acentesi olan kendi acentesi gelir. Hemen onları arar durumu tek tek izah eder ve bu acente “Petek Sigorta” müşteri mutluluğunu müşteriye yaşatır. Müşterinin önerisini kabul eder ve sorunu çözerler.

Şimdi genel merkezde olmak ayrıcalıklı olmak mı ? Müşterinin mağduriyetinin olduğu zaman ona çözüm bulmak veya çözüm üretmek genel merkezden zor mu ? Sigorta şirketi genel merkezinde yetkili olmak bıktırıcımı bir şey mi ? Müşteriye verilmesi gereken hizmet geciktirilmesi genel merkeze bir artı mı getiriyor yada ilgili birime avantaj mı sağlatıyor? Müşteriyi memnun etmek genel merkezdeki ilgili birimin memnuniyetsizliğimi oluyor acaba ? hepsinden ötesi bizde genel merkez çalışanıyız ama bizimde başımıza bir tatil beldesinde bu gibi bir durum gelirse biz ne yaparız (bu ilgili birim müdürüne belirtilmiştir) şeklinde düşünmek ve bunu müşteriye uygulamak yanlışımı olur ? bu ve benzeri seçenekleri sıralamak istemiyorum ama ilgili genel merkez ve genel sigorta şirketinin Genel Müdür Yardımcısını aramak istedim tabi o ara elimde internet seçeneğim yoktu ilgili arkadaşlar telefonunu bırakın ismini dahi vermemeleri dikkat çekici olduğunu da belirtmek isterim.

Kısadan hisse olayımı acente çözmüş (Petek sigorta) Genel merkez çalışanları yarama tuz basmıştır. O müşteri bizzat bu yazıyı yazan ve meslek deneyimi olan bir şahıs olarak öncelikle Petek Sigortaya teşekkür ediyorum. Konuyu daha da detaylandırmadan şimdi soruyorum.

Bir firmayı ayakta tutan nedir ? cevap acente diyorsanız yanıldınız diyorum. Çünkü bir firmayı ayakta tutan yegane şey MÜŞTERİDİR. MÜŞTERİ bütün diğer argümanlar, bunun arkasındadır. Sermaye, Vizyon, Misyon; Firma prensibi, Satış sonrası ilişki, İnsan kaynakları v.s, v.s. Umarım hala dahi Bir Genel sigorta üyesi olarak bu yazdıklarım müşteriye saygı ilkesi içerisinde değerlendirilir ve dikkate alınır.

Bu Yazi 9596 Defa Okunmustur.
Yorumlar ( 0 ) Onay bekleyen ( 0 )